Cinc dels meus webcomics favorits

Amb l’arribada d’Internet n’hi va haver més d’un que va predir el final de la literatura mentre que d’altres celebraven les noves possibilitats que oferia als autors. Però ningú va preveure el sorgiment dels webcomics: còmics que els autors publiquen gratuïtament als seus llocs web. El cas és que a mi em fascinen els webcomics i no deixa de sorprendre’m la qualitat del treball de molts d’aquests autors. Així que avui vull compartir la meva afició amb tots vosaltres oferint una llista d’alguns dels meus webcomics preferits que, per cert, m’ha costat penes i treballs reduir només a cinc opcions. 

Els webcomics que presento avui són en anglès, però no us espanteu perquè no cal haver llegit a Xècspir per comprendre el que passa a aquestes historietes!

Friends with Boys, Faith Erin Hicks

Després de passar la infància amb la seva mare com a professora, la Maggie estudia per primer cop fora de casa quan entra a l’institut. La Maggie haurà de navegar les complicades aigües de la vida social de l’institut, descobrirà noves facetes dels seus tres germans grans i s’enfrontarà a la multitud de canvis que s’estan produint a la seva vida. Ah, i a més, la Maggie veu fantasmes!

Friends with Boys està planejada com una novel·la gràfica i es publica una pàgina nova cada dia a la web de Hicks, encara que també n’està planejada la publicació en paper. La història de la Maggie està inspirada en les experiències d’adolescència de Hicks i manté un equilibri perfecte entre l’humor i la tendresa.

 Tradu: 1. Aquesta és la teva aula  // 2. Veus, no fa gens de por.

Cleopatra in Spaaaace, Mike Maihack

Per als amants de la ciència-ficció que vulguin passar una estona divertida proposo Cleopatra in Spaaaace, un còmic que, com el seu nom indica, segueix les aventures de Cleopatra (LA Cleopatra) a l’espai sideral en un futur llunyà. El còmic barreja aventura, acció i humor i és una lectura lleugera i engrescadora. A més, el company de la Cleopatra és un gatet adorable!

1. Cleo:Te’n recordes que l’última vegada que vam ser a Hykosis, vam… Gatet: Ja ho sé.
2. Cleo: I em vas dir que mai no… Gatet: Ho sé.
3. Gatet: És Hykosis o que els nostres cossos congelats vaguin eternament per la buida immensitat de l’espai.

A Softer World, Emily Horne i Joey Comeau

Per trencar una mica amb els webcomics anteriors d’arrels més clàssiques us presento A Softer World, un còmic on els autors barregen fotografia (Horne) i text (Comeau) per oferir-nos resultats, mmmm…. diferents.

Els textos de Comeau i les fotos de Horne mantenen un diàleg semblant a les cavil·lacions d’un pertorbat greu. Hilarant, punyent, contemplatiu, reflexiu i sovint simplement dement, A Softer World és un dels millors descobriments que he fet en l’últim any.

1. El canvi polític de veritat no s’obté mitjançant eslògans.
2. Has d’ajuntar les persones que prenen les decisions en una habitació.
3. I després llançar-t’hi des de dalt, despullat i cridant.
1. Si algú és amable amb tu però antipàtic amb el cambrer
2. Perfecte
3. Un cambrer va assassinar tota la meva família

A banda, com que mai perdo una oportunitat de fer publicitat de Doctor Who (perquè sé que algun dia no molt llunyà algú m’escoltarà), també us presento el projecte A Doctor World, un webcomic que utilitza els textos de Comeau amb captures de la sèrie de televisió sobre el meu estimat Senyor del Temps.

1. Quan et sents inútil sempre et conforto
2. Dient-te com n’ets de maca
3. Però suposo que això només et fa útil per a mi.

Let’s Be Friends Again!, Curt Franklin (guió) Chris Haley (dibuix)

Aquest és un webcomic per als amants del còmic. Franklin i Haley s’enfoten de la seva pròpia obsessió per l’art seqüencial amb un còmic sovint protagonitzat per ells mateixos i carregat de referències d’allò més meta al món de la novel·la gràfica i a l’actualitat del món del còmic. A més, Franklin i Haley posen en imatges el seu profund amor pel món dels súper-herois, amb el que més d’un fan se sentirà identificat.

1. Oncle: Espera… T’acaba de picar aquella aranya?  Noi: Ai… Sí!
2. Oncle: Maleit sia, sóc el teu oncle. Noi: Què passa?
3. Oncle: Res, res. Mira, Miles. Marxo fins que… Bé, fins que experimentis algun altre esdeveniment traumàtic.
Noi: Què vols dir? Oncle: Truca’m quan el teu pare es mori o alguna cosa per l’estil. Pau!

XKCD, Randall Munroe

Aquest és el webcomic que fa més temps que segueixo (podem dir que em va iniciar al “mundillo”) i també és un dels més populars de la llista i, precisament, és el que compta amb un dibuix més simple. Munroe és un llicenciat en física que va treballar durant una temporada a la NASA. Els seus còmics fan les delícies dels científics però també dels lingüistes i de qualsevol persona aficionada a l’humor intel·ligent en forma de gargots.

Mossegat per un Carl Sagan radioactiu, Sagan-man posseeix els poders i les habilitats de Carl Sagan.
1. Ajuda, un lladre!
4. Sagan-man: Eh, tu! Lladre: Què?
5. Sagan-man: Te n’adones de com és d’increïble que haguem arribat a la lluna?

I si us ha agradat, no dubteu en dir-m’ho que la puc allargar molt més! També estaré encantada de sentir les vostres propostes, seguiu algun webcomic? No cal que sigui en anglès!

3 thoughts on “Cinc dels meus webcomics favorits

  1. Jo no sabia que els webcomics existissin, però seguint les teues recomanacions he mirat quin s’adiria millor als meus gustos lectors i m’he llegit de dalt a baix Friends with boys! M’encanta!

    • Oh, quina alegria que em dones! Jo també el trobo fantàstic i estic impacient per descobrir la història de l’Alistair i la Lucy! :D

Deixa un comentari

