The Lonely Doctors: Saturday

Des que vam inaugurar Dr Read Good, em rondava una idea pel cap i no sabia exactament com dur-la a terme. Visualitzeu el vostre llibre preferit, estic convençuda de que us ha vingut una imatge al cap, potser una escena, un personatge o un objecte que per a vosaltres el representen. Aquesta imatge és única i la majoria no tindrem mai l’oportunitat de compartir-la amb el món. Quan l’Emma em va oferir la possibilitat de col·laborar, ho vaig veure clar, el seu talent per a la fotografia era la clau per transformar les paraules en imatges! El resultat és aquesta nova secció dedicada a trobar imatges de coberta alternatives a les que ens ofereixen les editorials. Espero que agradi tant com a mi!

……………………………………….

Ja fa un temps llarg que  penso sobre com barrejar literatura amb fotografia, les meves dues passions, i aquesta inquietud ha creat sempre projectes on bàsicament em centrava en el punt de vista narratiu i les diferències i similituds d’aquestes dues arts per retratar el món. Quan vaig parlar amb la Marta per col·laborar en els nostres respectius projectes em presentava tot un repte  poder incloure la fotografia dins d’un bloc de llibres. Què podia fer?! On trobem imatges als llibres més que al nostre cap quan construïm part dels nostres somnis perfectes, les nostres pors més immaterials i ens imaginem el color perfecte per aquella llum de tarda d’aquella historia que tan ens agrada? Quin paper té la imatge “material” a una novel·la? La Marta ho tenia claríssim des de feia un temps: mostrar en una imatge “l’essència” d’un llibre. Automàticament vaig pensar “per això estan les portades, no?” I aquesta és la idea d’aquesta nova iniciativa: trobar la imatge perfecta, l’essència d’una historia, el que ens transmet aquella historia, la portada perfecta.

De tots els llibres que s’han tractat al Dr Read Good hi ha un que sempre m’ha… com dir-ho? “molestat” en matèria de portades. Mai he trobat cap sentit a totes les imatges que s’han utilitzat a Saturday, la novel·la d’Ian McEwan, principalment representada per una fotografia d’un carrer típic londinenc per la nit. És molt maca i tot això, però com a fotògrafa busco alguna cosa més i aquesta en concret em diu poc: potser el punt clau és la BT tower com a símbol de la comunicació (o falta d’ella)? No ho sé. Però de ben segur que no em transmet una sensació personal ni humana. Per mi Saturday és com la vida mateixa, parla de persones. D’una persona, un dia en concret, com podria ser qualsevol altre. Quan vaig decidir fer la portada em va venir al cap una imatge que vaig haver de fer de seguida.

Una persona en mig d’una multitud, un individu en el que enfoquem la nostra atenció per explicar la seva historia, una veu que deixem parlar enmig del soroll del món. Un de tants. Així com també el títol mateix es refereix a un dia en concret, com podria ser un altre, però al igual que ens parla d’en Henry Perowne, l’historia passa un dissabte. Per una altra banda aquell dissabte al que ens trasllada McEwan serà recordat per les nombroses i multitudinàries manifestacions contra la guerra d’Iraq que van tenir lloc arreu del món. Milers de persones van unir-se per formar una gran veu per lluitar en contra del que estava passant al món.

La comunicació, la individualitat de la persona, l’home enmig de la multitud amb la seva història i la seva singularitat. Aquests són els elements que he escollit per representar aquesta imatge, aquest dissabte sobre el que ens parla McEwan, en una novel·la que serveix d’excusa per parlar de dubtes, de família, de comunicació i del fet que som un d’entre molts

This entry was posted in The Lonely Doctors and tagged , , , , , , by Emma Espejo. Bookmark the permalink.

About Emma Espejo

Graduated from English Philology in the University of Barcelona, I wanted to study a phd on Literature but ended dedicating my life to Photography. Full time teacher of English, and full time photographer (a passion can't be neglected). Working on my photography and making other people happy with my photographs makes me happy, as well as a good conversation, reading a good book and watching a good tv series. I'm a reader, dreamer, lover, photographer, writer, thinker... a little bit of everything.

2 thoughts on “The Lonely Doctors: Saturday

Deixa un comentari

