Matilda Wormwood: llibres, llibres… llibres… i l’escola

Em trobo asseguda al costat de l’heroïna infantil per excel·lència: Matilda de la novel·la de Roald Dahl. El mur on ens hem assegut per menjar gelat no és gaire alt, però les cametes de la nena es balancegen endavant i endarrere com a resultat de no poder posar els peus a terra. Matilda no entén ben bé perquè li vull fer tantes preguntes, però les respon amb entusiasme.

El principal tret del meu caràcter?

M’agrada el detall i fer les coses bé.

La qualitat que prefereixo en una dona?

M’agradaria que totes les dones fossin com Miss Honey: intel·ligents i simpàtiques.

Allò que més estimo en els amics?

Que tinguin esperit de servei. La Lavender em va ajudar moltíssim quan vaig arribar a l’escola.

El meu principal defecte?

A vegades no puc controlar els meus poders telequinètics, sobretot quan m’enfado. No suporto que els més forts s’aprofitin dels més febles, un sentiment de ràbia m’envaeix i a vegades reacciono massa instintivament.

La meva ocupació preferida?

Llegir! És que hi ha tants llibres escrits i la vida és tan curta que no s’ha de perdre el temps.

Quina fóra la meva pitjor desgràcia?

Que la senyora Trunchbull tornés a ser directora de l’escola.

Què voldria ser?

(riu) Bibliotecària! Ha de ser la millor professió del món!

On desitjaria viure?

En una caseta còmoda i petita enmig del bosc, amb una sala reservada per llegir llibres.

Quina flor prefereixo?

Qualsevol que sigui de color groc. L’Amanda va regalar flors grogues a la senyoreta Honey i li van agradar molt. Jo també crec que són precioses.

Els meus autors preferits en prosa?

Crec que he de dir Charles Dickens, el primer llibre “per a grans” que vaig llegir és Grans Esperances.

Les meves heroïnes de ficció preferides?

La senyora Phelps em va fer moltes recomanacions de llibres de la biblioteca, i les meves heroïnes preferides són, sens dubte, Elisabeth Bennet i Jane Eyre. Si no puc ser bibliotecària, seré professora com la Jane. Ah! I també em va agradar força la Tess, de Tess d’Uberville

Els meus herois de la vida real?

La senyoreta Honey, evidentment. I la Lavender és una molt bona amiga… I també aprecio en Bruce Bogtrotter, perquè finalment va aconseguir acabar-se tot el pastís de la directora Trunchbull.

Què detesto més que res?

Que els meus pares es passin el dia mirant la televisió. Podrien llegir una mica, segur que ho trobarien divertit!

Quins dons naturals voldria tenir?

(Fa un petit somriure mentre mossega el darrer tros de con) Bé, per ara sé moure objectes, però ho faig de manera bastant incontrolada. El que m’agradaria de veritat és millorar i moure els objectes com jo vulgui.

Marxo amb una llagrimeta tímida que rellisca galta avall. Quins records d’infància amb el personatge més entranyable de la literatura infantil!

Anuncis

5 pensaments sobre “Matilda Wormwood: llibres, llibres… llibres… i l’escola

  1. Molt divertida, aquesta entrega del qüestionari. Ara ja espero la propera. Veient la Matilda algunes respostes són previsibles però altres menys, com que tingui per heroïna la dramàtica Tess d’Uberville.

    • Gràcies Lluís! En certa manera, és previsible que Matilda tingui el cor robat amb la Tess d’Uberville, al cap i a la fi ambdues són força “avançades” respecte el seu entorn.

Deixa un comentari

