Cinc cases literàries

Immersa en plena recerca de pis (amb tots els disgustos i maldecaps que això comporta), he notat que aquests darrers dies els habitatges s’han convertit en la meva obsessió. De sobte, els metres quadrats, la distribució de les habitacions i la situació s’han convertit en els elements és importants de la meva existència. Tots aquests esdeveniments m’han inspirat a fer una llista de cinc cases que apareixen en novel·les que no m’importaria (o sí?) llogar-les per un mòdic preu.

Pemberly, Orgull i Prejudici (Jane Austen)

Si Elisabeth Bennet va començar a canviar d’opinió respecte al caràcter de Darcy quan va veure el seu “xalet”, jo també trobo que en Darcy és força simpàtic després de fer el tour per la seva residència i terrenys. No em podria llogar una ala de la casa? O simplement una habitació, que segur que són més grans que el meu pis sencer.

Casa de hobbit, El senyor dels anells (J.R. Tolkien)

Si bé és cert que segurament caldrà ajupir-se per moure’s per les cambres i que és impossible mantenir-se de peu, les cases de hobbit són sens dubte uns caus càlids. Home sweet home? Segurament! Tot i que no sé si amb tanta herba deuen tenir problemes d’humitat…

Casa d’en Snoopy, Peanuts (Schultz)

És molt pràctic tenir a Snoopy com a company de pis, ja que el nostre estimat gos dorm a la teulada de casa seva tot i tenir totes les comoditats a l’interior. Desafiant totes les lleis de la física: Snoopy dins la seva petita caseta de gos té una biblioteca, habitació de convidats, televisor, llit (que òbviament està lliure), una taula de billar i un quadre de Van Gogh original. Ah! I a més a més, la casa té l’avantatge de convertir-se en un avió de combat quan Snoopy lluita contra el seu pitjor enemic, el Baró Roig.

El Cau, Harry Potter (J.K. Rowling)

Una casa que s’ha anat amplificant a mesura que la família Weasley es feia més gran, cosa que explica que estigui torta (aguantada per art de màgia) i el caos absolut que ho regna. Però no deixem que aquestes coses ens facin enrere d’entrar-hi. Dins t’hi esperarà una família un tant llunàtica però sempre disposats a rebre’t amb els braços oberts. La Molly té alguna cosa al foc per si t’entra la gana.

Brideshead, Brideshead Revisited (Evelyn Waugh)

He començat amb una casa de camp anglesa i tancaré amb una casa de camp anglesa, ja que no puc acabar aquesta entrada sense mencionar Brideshead, sèrie que, tot i haver-se produït abans que jo nasqués, vaig descobrir en plena adolescència gràcies als passis de Canal 33. La meva fascinació per Jeremy Irons va començar (i acabar) aquí, amb la seva interpretació de Charles Ryder. Riquesa, pompositat i una educació molt religiosa és el que caracteritza la llar de Brideshead, on potser m’hi passaria uns dies però certament no m’hi quedaria a viure.

Anuncis

4 pensaments sobre “Cinc cases literàries

  1. Em quedo amb Brideshead, sense dubte! No em vull ni imaginar les factures del gas a l’hivern. Ni el tip de netejar vidres. Un fer dissabte perpetu. Sort que hi ha Cillit Bang.
    [M’agraden molt aquestes llistes. Però molt. Sort amb el pis]

  2. Jo, com la Matilde, em quedo amb Brideshead. És sens dubte la “sèrie” de la meva adolescència.
    I coincideixo amb el comentari de l’Irons. La seva trajectòria va anar en caiguda lliure…

  3. Jo, que ara estic en la mateixa situació de buscar pis (cada cop més desesperada) que tu, em quedaria amb la de la família Weasley, però Howards End també seria una opció que consideraria: lloc per a córrer, en plena naturalesa i una criada que em prendria per qui no sóc. En canvi, a la casa de la Teresa Valldaura de Mirall Trencat no m’hi veuríeu mai!!

Deixa un comentari

