Welcome!

Aquesta entrada és un experiment. Fa temps que penso que la societat està canviant de manera extraordinàriament veloç en termes de tecnologies de la informació i la comunicació, però que les universitats (o potser només la UB) seguim ancorades en una mena de nostàlgia on qualsevol passat fou millor. Aquests símptomes els detecto especialment a la facultat de Filologia, on l’arquitectura de l’edifici ens deu influir un pèl massa i, mentre la societat es connecta i es comunica a través d’internet i xarxes socials, nosaltres pretenem seguir llegint llibres sota els tarongers del pati i escoltar classes magistrals.

facultat_filologia

S’ha de dir que tenim un entorn d’estudi privilegiat!

Doncs bé, crec que, tot i que fem una assignatura de literatura del segle XIX, no cal estancar-nos en el segle XIX! Així que vull provar per primer cop en la meva curta carrera com a docent de fer el pas de treure les classes fora de l’aula. I de moment no se m’acut millor manera que fer-ho a través d’aquest bloc. Aquesta entrada la dirigeixo especialment als meus i les meves alumnes del grup G3 de Literatura dels Estats Units del segle XIX, però qualsevol persona interessada també la convido a participar, ja que l’intercanvi d’opinions no s’ha de limitar a les persones que ens trobem tancades dins de quatre parets d’una institució d’ensenyament superior.

En aquest bloc comentarem temes que haurem introduït i discutit a classe i obrirem el debat més enllà de l’aula. Espero que això us engresqui. Però com que sé que és difícil trencar el gel, us llenço una primera tirallonga de preguntes per animar-nos: creieu que l’ensenyament universitari és massa tradicional? Creieu que s’hauria de fer un canvi radical en com entenem les classes a la universitat? I què me’n podeu dir dels exàmens, us agrada el format?

Advertisements

One thought on “Welcome!

  1. I think there are many ways to teach and that University should contemplate them. I don’t see anything wrong with the fact of having a lector explaining what conclusions he and those preceding him have made. I like the idea of sitting au tour of a “maestro” and exchanging thoughts with him/her as in a forum manner. Althought this kind of practice can only be done wtih small groups, it is als otrue that it only works if the participants are active. Otherwise, the final result may go in detriment of free thiking. What I mean is that not only the way of teaching matters, but also the students attitude and willingness to learn. Nowadays –and this is only my opinion– most people focus in learning as a way to become “someones”, but forget to study and learn just for the pleasure of it. We’ve been told that we should go to college, get a career, get a good job and be something in life. We learn how to be productive: we focus on grades, deadlines, schedules, on time! Schools don’t help their students enjoy the courses, they just give them stuff which they expect to swallow and vomit, creating perfect pieces suitable for work within the machinery, and forget teaching them about THEMSELVES. Therefore, in order to change that, the focus should not be made only in the methodology and/or place where lessons are given, but also in helping the students realize why and what they are learning/studing for. In my opinion, it is crucial that passion is behind any action, otherwise those actions are sterile and, in the case of education, result in people with great grades but little knowledge.

    Talking about learning procecess, here you have one that might shock you: http://en.wikipedia.org/wiki/Journeyman_years

    Gerard Gaset

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s